Thailands pärlor!

Bättre sent än försent! :)

Har aldrig satt mig ner och tagit mig tid att uppdatera om tankarna kring just Thailand. Har skrivit lite smått om Kambodja och Vietnam, men missat malaysia o thailand! :)

Thailand är ett fruktansvärt fint land, med massa ställen som turismen inte tagit över! Jag vet inte varför ni väljer att åka utomlands, men jag vill inte bort från svenska folket, utan från kylan, stressen, vardagen och såklart för att uppleva en massa!

Under dem 2,5 månaderna jag o Emelie reste runt, så besökte vi en massa ställe. Vi började i Bangkok och bodde på D&D inn, helt okej backpacker place. Och i det där huset, började verkligen vårt stora äventyr! D&Dinn kommer alltid betyda mycket för mig! 

Efter Bangkok åkte buss till Koh Chang. En förbannat fin ö när det är lågsäsong! Vi bodde på ett jättebra ställe, som var lite "dyrt" men med bungalows precis vid stranden! Dock var det inte så bra partyliv!

Sen var vi på Koh phangan, FULLMOON-ön som den mest är känd för! Vi var på poolparty på Coral Bungalow och hade det förbannat kul! Men jag missade nog det roligaste med fullmoon party, jag gick hem och la mig medans Emelie roade sig på andra sätt. Så mitt minne av fullmoon är sådär, halvmoon var crazy. Men om man inte gillar sprit, så finns det bättre öar! Finns många restuaranger att kolla VÄNNER på ;)

Koh Tao - ön där flest dykcerifierade åker ifrån är en liten men mysig ö. Vi var där endast några få dagar, då Timbuktu och Tingsek spelade. Vi var ute och snorklade. Eller Emelie snorklade. Frutansvärt bra om man vill se fina fiskar (funkade även att se korallreven uppifrån båten) så klart vatten var det verkligen! Det fanns bla en restuarang där dem visade film och hade god mat :) Kommer inte ihåg vad den hette! Men Koh Tao är nog en bra ö, om man vill både ha lite party och sol, bad och snorkling!

Koh Samui - är verkligen en grym partyö! Vi bodde i Chaweng och VIKINGBAR är grym! Där kan man välja svensk musik! ;) Och sen drar man vidare till Green Mango! :) Det är en jäkligt bra ö enligt mig och det finns mycket att göra. Man kan hyra moppe och kolla orm/elefant/ap show, kolla på vattenfall, köra gocart, skjuta med gevär.. ja en massa! :D

Krabi - är inget vidare ställe i mina ögon. Just i Ao-nang som vi var, så hittade vi ingen rolig "fest"gata. Stranden var ful och ja, inget speciellt! Vi fick åka ut med en långtail båt till tre olika öar och där var det helt fantastiskt! :)

Koh Lipe är en av Thailands finaste och minsta öar. (tror jag iaf) Vi åkte dit från Malaysia och det var himmelskt. Eller, vattnet och stranden var helt underbar. Vill man ha turkost vatten och mjöligvit sand, så åker man hit. Vi hade oturen att bo i en bungalow som kryllade av småkryp. Så vi fick evakuera en natt, men annars var det fint där! Det var inget direkt party när vi var där, men tror det beror mycket på sällskap/årstid och vi var nog rätt trötta på allt då! :) Men vill man relaxa så är det hit man åker!

Khao Sok- Är en nationalpark i Thailand. Det fanns väldigt få turister och vi fick ett coolt boende, bodde i en bungalow. Helt klart en upplevelse, men inget hallelulja moment!

Bangkok - Älskar man storstad, så är Bkk underbart! Där finns allt från nattklubbar till billig och fruktansvärt god gatumat. Man kan handla allt från möbler, till fejkade körkort! Handlar man sedan för mycket för bagaget kan man skicka hem via fartyg eller genom DHL. Det går mycket bra och man får hem det fort!



Någon ö vid Krabi


Koh Tao


Koh Lipe


Påminner precis som mjöööl :)


Khao Sok


Vår bungalow, som vi tyvär fick inte hade helt för oss själva....


Denna lilla skiten som var 5cm låg under vår säng! Mamman som satt fast i buren höll låda hela natten! :(

Emelie, Kim o Robin dricker dem berömda BUCKETS! :)


Besöker man Bangkok måste man till Westin Banyan Tree.
Ett hotell med restuarang på 59:onde våningen!
Dresscode!


Vilket vi hade missat o hade flipflop. Damskorna var slut..Gissa om vi garvade! haha


Emelie & jag med hela Bangkok bakom oss!
Finare utsikt hittar man knappt!


Kommentarer
Postat av: E M E L I E & L I S A - VÅRT LIV I EN LITEN 1:A!

åååh, kärlek till Thailand säger jag bara!! Choppers heter stället på Koh Tao :) och gud vilken äcklig bild du fick på råttbebisen :O haha!

2009-12-15 @ 22:54:27
URL: http://skeppargatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0