Thailand - Koh Chang

Hej alla underbara manniskor i Sverige!

Hoppas allt ar bra med er! Nu ar klockan typ 17.10 och vi har bytat boende idag, fast vi ar fortfarande kvar pa Koh Chang. Igar stekte vi pa stranden och softade pa kvallen. Vi har traffat tva jatte trevliga svenska tjejer som heter Josefin och Astrid. Dem bor fortfarande pa Tiger Hut (dar vi bodde forut) sa dem kommer till vart boende ikvall for lite party och imorgon ska vi hyra langthai boat och snorkla pa 4 olika oar. Och pa kvallen ska vi ha en avskedsfest for vi drar vidare till Kambodja sen och dem ska upp till norra Thailand och sen vidare..

Just nu bor vi pa ett ugly stalle, vi trodde att det andra stallet var bland det samsta, men knappast! Det boendet vi har nu, ar uppe i luften, den sakallade trappan bestar av en traplanka och det ar springor i golvet, hal i taket och toaletten gar inte att spola normalt pa, utan man maste hinka i vatten for att det ska rinna ner.... Sa inatt ar det nog ett maste att anvanda myggnat och jag lar val vakna av att det ligger en javla odla i fejset pa mig imorgon. HAHA

Vi bodde pa Tiger Hut forut och personalen dar var jattetrevlig.. Pa kvallen nar vi festade, sa tog dem sjalva sig en javel och ibland var dem mer fulla an gasterna, haha! Jag traffade min stjarnsyster, Uma och jag larde henne den typiska Thailaten, Stora gokar o lite lemonad :D haha Sa hon ville verkligen inte att vi skulle aka idag, sa jag hoppas att det inte blir fler jobbiga avsked, for da kommer denna resan bli tuff :D

Igar gick jag och Emelie langs stranden och vi hade verkligen den finaste av dem alla, lite langre ner fran var strand var dar en massa alger och stenar.. Sen denna stranden vi bor vid nu, var verkligen ingen vacker strand. Forut var man ensam om att sola, har kryllar det av turister. Sa det var skont att fa en stund i paradiset innan man kom till detta stallet vi ar pa nu.. Men en bungalow kostade 380 bath och blir ungerfar 45 spann for oss var.. Sjukt billigt!

Idag har jag, Emelie, Robin och Kim kort lite moppe, riktigt najs, sjuka backar!! Och nar vi hyrde moppe satt det en apa pa elledningen.. Forsta ovanliga djur jag sett som inte varit i fangenskap typ.. Vi sag nagra elefanterfor for nagra dagar sen, men dem var i fangenskap...

Jag lovar att laga in lite bilder nar jag kommer till ett battre internet cafe och har lite mer tid!
Ta hand om varandra och tack sussi for dem fina orden, jag ska absolut tanka pa det nar jag far runt har nere i Asien!
Kram till er ♥

Kommentarer
Postat av: jossa

inte ql med sådan toalett....men att bara va i thailand e ju helt wow!!!ni får ha de så bra.. älskar dig!micke, siri, casper hälsar!

2009-01-20 @ 11:40:38
Postat av: Mamma & Pappa

det är bättre med en sådan toa än bara ett hål i golvet.men priset kan man knappt pruta på.lite små spindlar får man räkna med, men geko tar ju dem små kryppen. ni får verkligen vara med om mycket. var rädda om er älskar dig puss o kram från mamma o pappa

2009-01-20 @ 12:47:18
Postat av: anita

Haha gottans sem ni är på:) Är sååå avis! mamma smygläste lite och kommentaren blev - hon e allt en liten fest pingla, men de gör ju inget. och sen fnissa hon iväg från data rummet... hahah vilket garv ja fick!! Hoppas kambodja blir najs bajs. Take care,

2009-01-20 @ 13:19:59
Postat av: Anonym

Anita!!! HAAHAHA :D Fan va gullig hon ar!! :D Halsa henne fran mig!

2009-01-21 @ 09:11:48
Postat av: EMMA

MAMMA & PAPPA!! Ja, det ar mycket battre med en san toalett an ett javla hal!! :D Men vi har inte nagra odlor pa rummet nu, peppar peppar.. Men jag tror vi har parasiter i vaggarna som later hela jakla tiden!

2009-01-21 @ 09:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0