THAILAND 13-16 januari

Hej alla glada!! :)

Sorry for dalig uppdatering! Men det har varit ont om tid och jag har inte haft nagot direkt att skriva om! Men nu ska jag bjuda pa bilder och lite uppdatering fran ett sjukt varmt Koh Chang!

Vi borjade med att traffas pa Helsinkis flygplats, sedan tog vi flyget till Bangkok som tog ungefar 9 timmar. Allting gick valdigt bra, visumet gick kanon, vi fick vara vaskor och tog sedan en taxi till hotellet. Nar vi fixat till oss sa gick vi ner i lobbyn, da motte vi Jonas och John. Vara resekamrater som redan var pa plats. Timing kallas det :)

Vi drog ut och checkade utbudet i Bangkok, sen blev det en tidig natt. Sen sov jag o Emelie hela dagen efter, sjukt trotta efter flygningen.. Sen gick vi ut och kakade nudlar, akta thailandska och suuuuuper gott!! Det blev aven lite festande pa kvallen, dagen efter tog vi vart pick o pack och tog en tucktuck. Dock ville dem djaaaavlarna blasa oss och ville kora med oss till TNT, ett stalle dar dem saljer biljetter till Koh Chang, men vi ville bara till Skytrain, sa vi bytte och fick sedan ett battre par som korde oss... Vi akte Sky train och det var fett cooolt. Enbart thailandare, sen tog vi en buss till Trat som tog 5 timmar..Sa vi kan ju saga att vi verkligen ar ekonomiska och tanker pa att vara sa lika thailandarna som mojligt, for det ar ju billigast!

Vi kom till Trat och motte upp ett gang fran Canada som vi aven nu har lite sallskap med. Ett gang pa 3 killar i 24 ars aldern! Tog farjan mot Koh Chang och kom till ett billigt Bungalow stalle. Vi kom ratt sent, sa det hade redan blivit morkt, men vi horde att vi bodde nara vattnet. Men shit vilket paradis imorse nar man oppnade dorren och stranden ar precis utanfor och palmerna svajar langs stranden! Himmelskt!

Idag har vi solat och badat lite grann, sen hyrde vi mopeder och korde lite pa on! Sag aven en dod orm. USCH! Nu sitter vi har pa ett internetcafe och lyssnar pa svensk musik, tex Barbados och Magnus Carlsson, hahah!!

Hoppas att ar bra dar hemma! Take care!
Kram Emma


Emelie, Jonas, John, Kim och Robin!


Skytrain. Enbart vi och thailandarna som akte, sooft! Och sjukt billigt typ 7kr


Poolen pa hotellet vi bodde pa dem 2 forsta natterna i Bangkok.


Utsikten fran var Bungalow. Fatta vilken syn, nar man kommer hit i morker, sover oroligt for man hor massa otacka ljud. Sen nar man vaknar upp till denna utsikten kan man inte annat an alska thailand!! :)


Utsikt fran bungalow


ar ni inte LITE avis trotsallt? :D


Det ar svart att fa det pa kort, men det ar sjuukt najs att kunna ga i vattnet utan o huttra! :D


Varan bungalow med Emelie, Jonas och lite John


Brun o fin, nooooot!! Men snart ar jag nog fan det :D

Jag kommer snart uppdatera igen, see you soon! Bye





Kommentarer
Postat av: Mamma & Pappa

fan vad mamma o jag är avis men vår tur kommer allt närmare kul med dina fina bilder det gör att man blir ändå mer sugen kramar mamma o pappa

2009-01-16 @ 11:38:24
Postat av: jossa

avis! skojar du.. jag vill oxå åka dit... jag blir svettig bara jag tittar på bilderna.. hoppas ni får de bra... puss älskar dig!

2009-01-16 @ 11:55:12
Postat av: Frida

Hej Emma. Det ser verklgen skönt ut! Utsikten kan ni ju inte klaga på. Jag vill oxå sola och bada... Var rädda om er. Kram Frida

2009-01-16 @ 15:33:13
Postat av: Frida

Åhh va najs de ser ut :) Skönt att höra i från dig med! Puss Frida

2009-01-16 @ 16:33:40
URL: http://fritzans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åhh! gör det något om jag kommer ner ;) jättefint!!! Ta ni hand om dej!!!!! vi hörs väl snart igen? puss

2009-01-16 @ 20:54:21
Postat av: Sarah i UMEÅ

Emma, Emma... du har det bra du! :) Jag saknar dig... Här är det allt annat än varmt! 20 minus och snö :P Så njuuut av värmen, o ta med lite hem o sänd upp den till Ume. PUSS

2009-01-17 @ 10:34:08
Postat av: ann-lois

vad skönt det ser ut. Det är annat än ett gråtrist kallt och snöigt Hoby: Var rädd om dig. Kramar Ann-lois o Conny

2009-01-17 @ 14:56:08
Postat av: Paulina

åå..ser härligt ut. klart man blir avis :P, skönt att höra att ni har det bra. massa kramar

2009-01-17 @ 17:18:42
Postat av: Lina

Emma!! fan va fett nice! Här sitter jag i Slemelies soffa o kan smygtitta in i syster dins lght om jag pallar resa på röven men de gör jag inte för här e KALLT o Rocky får värma mina fötter o du typ glassar i Thailand!!! Har du de bra?!?! Kramkram

2009-01-17 @ 21:54:44
Postat av: EMMA

SARAH!! Jag kan forsoka att ta med lite varme, men du far jag antligen uppleva en riktig vinter :D Jag hitta en riktigt snygg kille igar fran Skelleftea, sa vi far ragga upp han dar sen nar jag kommer o halsar pa dig :D

2009-01-21 @ 09:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0