Kambodja.

Hej! :D

Shiet vilken dag alltsa :D Gardagen blev ju som sagt lite chockad och vi avslutade kvallen med att ga ut lite med tjejerna fran Goteborg. Men det blev en valdigt lugn kvall, vi satt pa en bar med livemusik. Soft som attans :D Sen blev det i sang ratt tidigt for vi skulle ta bussen mot Kambodja.

Klockan sju blev vi hamtade pa hotellet av en minibuss, vi var radda for att det skulle bli varsta skrackbussen, men den hade tillochmed tv, sa dem tre timmarna vi akte i den gick suverant. Vi blev avslappta vid gransen till Kambodja och fixade med visum, sen trodde vi att vi skulle ta en buss darifran, men istallet fick vi ga en ganska lang bit i varmen och med en tung ryggsack och barn som kom och tiggde.

Det ar verkligen en stoooor skillnad pa Kambodja och Thailand. Har kryllar det av tiggare och sma barn som tar en i handerna och vill ha massa pengar. Nar vi kommit in i Kambodja sa vantade vi pa en buss som skulle ta oss till Siam Reap. Men da fick vi vanta i 1h och resan tog 5h, sa da valde vi hellre att ta en taxi for 400bath och restiden blev bara 2,5h. Sa det var ju verkligen vart det! Men vagarna har nere i Kambodja ar urusla. Ena stunden kor dem pa hogersida (dem har hogertrafik har och vanstertrafik i Thailand) sen blev det varsta groparna och hogar av sand pa hogerkorbana, da svanger dem over till vanstar. Sen tutar dem safort det kommer en mopedist. Och kor om hur som helst. Jag kan ju verkligen saga att jag ar superglad att jag kom hit levandes :)

Vi bor pa ett gasthus som heter The King Angkor. Och ar faktiskt javligt fint! Men vi bor i ett rum som egentligen kostar 15dollar men vi fick det for 10 om vi inte hade AC. Skont att antligen kunna duscha i varmvatten!! Och kunna sova utan att hora dem jakla parasiterna som gnager i vaggarna. Sen imorse blev vi vackta av en tupp som var utanfor var bungalow.

Min kamera funkar igen, haha! Jag gick till en kamerabutik och skulle be dem om hjalp, men nar jag startar kameran ar den inte langre suddig, sa den var val trott pa Thailand eller hade den bara fatt varmeutslag eller nagot! :D

Dock kan ni inte na mig pa mobilen, for Thainr funkar inte har, tyvar! Hoppas allt ar bra med er. Kram

Kommentarer
Postat av: jossa

hej. skönt att höra att allt gick bra... de låter lite som när vi va i marocko.hur länge ska ni stanna där?ska ni göra ngt speciellt?vi har varit i ängelholm idag. micke har opererats...de gick bra...jag å mamma va på väla:)handla lite små saker....har kört den nya bilen nu.. skit bra e den...vi får höras.. ha de nu så ql! älskar dig!

2009-01-22 @ 19:25:46
Postat av: Anonym

Hej Emma! Skönt att resan gick bra! Jag tror att efter denna resan uppskattar du den svenska komforten ännu mer!!! Jag och Maja sitter här och läser o jag berättar för henne var du är o så.(hon ska gå o lägga sig nu). När hon såg bilden på poolen på bankokhotellet utbrast hon: "ahh mamma där har vattit en cirkus innan!" Nej sa jag, "jo sa hon en sån med delfiner i!" Maja ville också skriva några ord till dig, de kommer här: edsfhfsa5q gdrdszes t ghgj maja. Rena thailändskan eller? Här hemma är det blött(som om det regnat)och en plusgrad. Mörkt och ganska trist!Ha det så gott. Kramizar från Susanne och Maja puss puss

2009-01-22 @ 19:34:43
Postat av: Lina,

aaah jag vill oxå!!! fan vad underbart du har det Emma! :)

2009-01-22 @ 20:20:58
URL: http://linagrybb.blogg.se/
Postat av: Emelie

ÅÅHH du anar inte hur J*vla avis jag är på all värme och på paradiset... ödlor och andra äckliga djur hade jag gärna varit utan. haha.. och visst är det jobbigt med tiggande barn, man mår så dåligt av att se det.. jag hatade det när vi var i marocko.. jag läste emelies reseblogg också och jag bara skrattade när hon skrev om att ni inte kunde använda myggnätet för att du trodde det låg en orm i det!! du är ju dum EMMA, det var ju knuten!! fy vad synd att ni inte höll ihop med dom som ville träffa nytt folk lite längre än ni gjorde.. det var taskigt tyckte jag.. men ni kanske träffar dom igen. ni ska väl åka hem tillsammans om du inte stannar. åh du nu får jag väl sluta skriva. hela familjen borggren hälsar och du! TA HAND OM DEJ! VI TYCKER SÅ MYCKET OM DEJ!

2009-01-22 @ 22:13:41
Postat av: Emma

SUSSI&MAJA :D hahah, hon ar allt for sot! kanske stammer det hon sa :D Vi missade dock det :) Alltsa redan nu uppskattar man ju Sverige mycket mer an vad man gjorde innan. Men man lar val klaga anda, haha! Ansalange har vi sluppit regn, men den dagen lar val ocksa komma :D Nu ska vi kila ner till stan :D puss&kram

2009-01-23 @ 06:06:14
Postat av: Emma

EMELIE! hahahaa jag vet att jag ar tramsig, men man maste ju vara forsiktig ;) Vi vet inte om dem vill traffa oss senare och bara stanna kvar i Thailand ett tag, vi far se.. Annars lar vi nog fa kul utan dem ocksa, men man blev lite chockad och det sattet dem sa det pa blev annu varre.. Men man hade ju raknat med fran borjan att alla inte skulle halla ihop hela resan anda.. Halsa tillbaka ;D ILY puss&kram

2009-01-23 @ 06:09:29
Postat av: Emma

JOSSA!! Va skont att hans operation gick bra! Vad kopte du? Vi vet inte riktigt hur lange, men iaf typ 3 natter har och imorgon blir det nog att kolla in angkor wat. Ett valdigt kant tempel. Sa vi ska val vara lite tureturister imorgon och se sana saker.. Jag langtar tills jag far aka i den, haha! :D Da blir vi som en liten familj pa ett nytt satt :D Har ni fatt den andra sald, eller det fixat Toyota? Puss, ILY

2009-01-23 @ 06:14:22
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-23 @ 06:20:40
URL: http://arandur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0