HO CHI MINH CITY!

Hej alla! :)

Just nu sitter jag och Emelie i stressiga mopperika Ho Chi Minh och skriver pa valdigt sega datorer! Men vad gor vi inte for att uppdatera er, kara lasare!? :P

Resan hit tog valdigt lang tid och det var ganska sa jobbigt att forflytta sig fran Kambojda till Vietnam, for jag har ju varit dalig i nagra dagar och pa bussresan madde jag inget vidare! Men det gick ganska bra att fixa pass, vi behovde inte betala nagot och fran borjan var vi valdigt oroliga att det inte skulle fungera att fixa det vid gransen och att vi skulle behova betala. Men allting gar valdigt smidigt, sa det ar ju skont! :)

Nar vi kom till Ho Chi minh sa hade vi inget boende och gick runder och letade, det var inte det lattaste klockan 9 pa kvallen! Men vi hittade ett ackligt rum for 10$ sa det fick duga for natten. Tanten som tog emot oss verkade forst valdigt vanlig, men sen kom hon upp och forsokta forklara att vi var tvugna att lamna vara pass och att vi inte betalt. Fast vi precis hade gjort det! Sa da blev vi lite radda for henne, haha!

Igar sokte vi dock ett nytt boende, for vi ville inte bo kvar hos den haxan,hon var skrammande att bara titta pa. haha! Vi hittade ett hotell for 15$ per natt och det ingar varmvatten, flakt, tv och sa har vi en egen kyl! Sa igar akte vi forbi ett supermarket och handlade lite mat som vi kan forvara i kylskapet! Sa imorgon eller ikvall kommer jag ata baguette med ost, tomat och aromat! :) Kommer vara saaa gott!!  Sen slappade vi framfor tvn sa det ar verkligen skont att antligen fa ett trevligt boende.

Efter att vi fixat boende sa akte vi till sjukhuset. For jag har matt valdigt daligt dem sista dagarna! Men jag fick massa tabletter och brus sa idag mar jag battre! Vilket ar jakligt skont! :) Men som pappa sa. Jag & Emelie samlar manga vuxen poang har nere, for vi gor hela tiden saker som vi sjalva blir forvanade over att vi verkligen klarar.

Idag har vi varit pa nagon HONG KONG MARKET och dar var bara vietnamesier och valdigt speciella varor. Det mesta var i plast och fejk! :)

Jag har forresten kopt ett SIMkort sa vill ni ringa, antingen till mig eller Emelie ar det bara att sla en signal!
+84905948131

Ha det bra !
Puss&Kram
Emma

Kommentarer
Postat av: mamma o pappa

hej emmis vi var inne på emelies blogg o kollade hennes bilder verkar vara ett schyst ställe ni hamnat på sköt om er.

2009-02-07 @ 13:30:43
Postat av: jossa

hahah cool cykel ni fick åka... de kan vi ju starta med att köra här i hässleholm.. tror vi hade tjänat bra på de:O)e du frisk nu?ikväll e de melodifestivalen här hemma..mamma å pappa ska till oss å titta..synd att inte du e här nu...lätt att du hade suttit här å druckit vin med mig då syster!!!jaja men vi hörs.. puss

2009-02-07 @ 16:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0