Hur kan man ogilla Bangkok?!

Hej hej! ;)

Nu sitter vi i Bangkok och dagarna ar nara tills flyget lyfter mot Sverige och verkligheten! Det ar som sagt blandade kanslor att aka harifran. Det har varit en kanon resa och jag alskar att slappa, sola, festa, bada och hitta pa hyss dagarna i anda. Men anda kanns det ratt skont att fa komma hem till familjen och vannerna! Borta bra, hemma bast! Och om man hade kunnat flytta alla hemifran Sverige till Asien sa hade jag inte tvekat en sekund! Men tyvar kan man inte fa allt och jag tror det ar bra att man har ett stalle som man kan langta efter och anda ha pa avstand, sa man kan fa den dar harliga kanslan nar man aker dit... For vem vill egentligen leva i paradiset for evigt?!

Resan hit var den varsta hittills. Vi trodde vi skulle ta en taxi fran hotellet till busstationen i Krabi. Och sen ta en stor buss till Bangkok och stanna till och tanka i Suratthani. Men planerna andrades och vi fick forst aka grisbil till nagot stalle dar vi vantade en stund, sen akte vi minibuss till Suratthani i tva timmar. Da kom en odla och holl oss sallskap (ingen uppskattade hans sallskap). Sen nar vi kom till Suratthani stannade vi pa ett stalle och at lite nudlar, sen sa dem att vi skulle satta oss i minibussen igen och aka till ett annat stalle och ga pa bussen. Nar alla satt i minibussen kom det istallet en tuktuk och skulle kora oss istallet. Sa ut ur bussen igen, ta packningen och sen ivag. Vi hoppade pa bussen och det gick val ganska bra tills klockan var runt 4 pa morronen. Da vaknade alla av att bussen typ skakade. Det lat som nagot trillade av runt hjulen och vi blev staendes i en timme, da fick vi byta till en buss. En dubbeldackare och det var fullt dar uppe, sa jag o Emelie fick satta oss dar nere. Skont med mycket space sa da kunde man sova ordentligt.

Nar vi sen skulle betala tuktuken pa Khao San Road inser jag att jag saknar 2000B. Jag tankte att jag kanske tappat dem, eller att nagon stulit pengarna. Men vi checkade iallafall in pa Khao San Palace inn och nar Emelie sen skulle ta sina shopping pengar, ser hon att alla hennes pengar ar borta! Antagligen har nagon snott vara pengar nar vi sov pa andra bussen. Bada sov valdigt djupt och hade inte vaknat om nagon kom in i ''rummet'' som vi satt i. Sa vi fick trava till polisen. Men for att kunna oversatta rapporten, sa kostade det 1000B. Sa for mig kanns det onodigt nar jag bara blev av med 2000. Men, peppar peppar sa ar det forsta gangen vi har varit med om nagot sadant pa denna resan. Sa vi ska val vara ratt lyckliga anda!!

Nasta gang jag skriver blir nog i Sverige... Resan borjar narma sig sitt slut :( Men da kan jag skriva med åäö igen och det kommer kanske bli lattare att lasa for er da ;)

Ha det bra, vi ses snart!
Puss o Kram fran ett varmt Bangkok.



Kommentarer
Postat av: Lina,

Det är på tiden att du kommer hem Emma!:) jag saknar dig!

2009-03-28 @ 16:55:52
URL: http://linagrybb.blogg.se/
Postat av: Sussi (Emelies mamma)

Hej Emma! Njut av de sista dagarna på den här resan! Förstår att det var mysigt att träffa dina föräldrar,önskar att jag varit där! Sverige närmar sig! Ska bli så skönt att få hem er tjejer! Var rädda om er! Stor kram från Sussi

2009-03-29 @ 00:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0