HOI AN och bilder fran resan...

Hoi An ar helt fantastiskt! Jag trodde inte riktigt pa att det skulle vara sa mysigt..hur mysigt kan det bli har i asien pa en skala.. Men shiet vad fel jag hade! Hoi An paminner om Venedig (har aldrig varit dar men kan tanka mig det).. Det ar mysigt har och val vart besoket om man befinner sig i Vietnam!

Idag cyklade vi till stranden, lag och solade och jag njot under ett parasoll en stor del av dagen da min kropp mest paminner om en akta polkagris fran granna! :) Missade solkramen igar nar vi var en kort stund pa stranden i Danang, tydligen talde inte min likbleka kropp solstralarna som trangde sig igenom molnen! :)

Nagot man far vanja sig med i dessa landerna ar alla blickarna man far. Idag var det tva man som stirrade sonder sig med sina blickar.. Alltsa, ni skulle bara se hur dem glor och diskret gor dem inte heller.. Vinkar man sen pa dem for att visa att man ser dem, fortsatter dem bara glo! :P Och ja, vi vet om att vi ar javligt snygga sa det ar svart att slita blicken fran oss! :P

Sen nar vi cyklade tillbaks fran stranden stannade vi vid risfalten, det var tva gubbar som glatt visade oss hur man planterade och sa att vi fick lov att fota. Det fula var sen att vi ville ge dem pengar, men 10.000Dong var inte tillrackligt, dem ville ha minst 50.000 sa vi bara gick.. Inte for att det ar mycket pengar, men anda! :) Fast da nojde dem sig med 10.000... Samma var det pa stranden..En tjej sa at oss att "its free", men nar vi skulle ga dar ifran sa hon att vi var tvugna att ata, vi bara ne, du sa att det var gratis. Dessutom kopte jag en skitacklig fruitjuice, sa vi hade ju handlat.. men vi bara gick och dem sa inte mer.. Sa dem bryr sig egentligen inte, men gar det luras sa gar det!

Ikvall har vi spatserat runt i gamla staden har i Hoi An (den fina delen). Imorgon ar det dags for andra aventyr.. vi ska ut pa djupare vatten.. :)

Har nedan bjuder jag pa lite olika bilder fran resan :)

Fran elefant ridningen Luang Prabang

 

Vid det otroligt fina vattenfallet med var van tysken..Namn?

jag och var underbara van..namn?...fan va grymma vi ar pa minnas namn :P

Men han var helt otrolig! Fragade oss om vad Valentine var, om det var ett namn, sa berattade vi..

Han pluggade engelska for han ville bli guide och fragade oss vad vissa meningar betydde. Och ville verkligen lara sig mer engelska, sa en kvall satt vi en lang stund och pratade med honom..Saknar honom redan :)

Fiskebatar i Danang


Risplockarn Emma

Sanna och den riktiga risplockarn! :)

Kommentarer
Postat av: jossa

ååå va härligt de ser ut,tänker på när vi va iväg å saknar värmen å vattnet!tycker ni kan skaffa ett sådant jobb här hemma:)ha de! hälsa sanna!puss

2011-02-09 @ 15:57:04
Postat av: Lina,

Åh vad mysigt ni verkar ha det!

jag vill oxå!

:)

2011-02-10 @ 10:53:22
Postat av: mamma o pappa

ni har ju de riktiga spender byxorna på er, gubbarna fick ju hela 3.50 svenska kronor det kallar mamma o jag verklig "givmildhet" !!!!!!!ha det bra.

2011-02-11 @ 08:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0